Benvinguts a Caçadors d’Històries del Futur

Caçadors d’Històries del Futur ha estat el primer resultat d’un projecte de més llarg abast d’un grup d’investigadors en noves narratives de la UOC en el que ens proposem dissenyar, desenvolupar i implementar experiències lúdiques i socials a través de la generació de múltiples ‘microhistòries’ de ficció creades pels participants a partir d’un punt de partida temàtic que acordem prèviament a través d’un procés de co-disseny, sempre amb una dimensió imaginativa i especulativa pròpia de la ficció, això sí, sense perdre el contacte amb els interessos i l’entorn quotidià dels participants.

L’any 2017, l’Ajuntament de Barcelona ens va atorgar una subvenció per portar a terme la primera experiència de Caçadors d’Històries, en aquest cas un projecte de recerca educativa sobre narrativa i co-creació orientat a imaginar històries de futur. Així, Caçadors d’Històries del Futur va nèixer com a experiència pensada per a alumnes de Primària i Secundària  i ha estat desenvolupat amb en estreta col.laboració amb tres escoles de Barcelona: l’Escola de Primària Ramon Llull, l’Institut de Secundària Joan Manuel Zafra i l’Escola La Salle Gràcia. Coincidint amb la Setmana de la Ciència, impulsada per la Fundació per a la Recerca, els investigadors del projecte vam treballar amb prop de 200 nois i noies d’aquests centres per donar vida a quasi 40 històries. En aquest espai trobareu detalls de què, perquè i com vam portar a terme Caçadors d’Històries del Futur, així com els plans sí, de futur, per a la nostra iniciativa.

al llarg d’una setmana i que contribueixen a construir un univers narratiu situat en un futur proper i del que donarem pautes al llarg de la experiència. D’aquí ve el nom del projecte: volem que els participants ‘capturin’ històries inspirades en el que denominem el ‘punt de partida temàtic’, un escenari de futur que connecti amb la seva vida quotidiana, dins i fora de l’entorn escolar. I que els motivi a crear històries amb qualsevol eina o tècnica i a través de qualsevol forma d’expressió. P